Vanja Enger

Bakemesteren i huset

• Skrevet 31.05.2014 klokka 14:55
  • Kategori: New York

Hei dere! I dag våknet jeg opp med en klump i magen. Jeg har nemlig drømt om New York i hele natt og våknet med en hjerne (og hjerte) som savnet byen, det hadde tikket inn flere snapshots på mobilen fra de som fortsatt er der og når jeg våkner går de for å legge seg. Derfor ender det alltid opp med en liten kort samtale på gruppesamtalen vi har på facebook før jeg starter dagen og de sovner. Meker at noen dager mest sannsynelig kommer til å bli verre enn andre, for det er bare noen sanger på radioen som minner meg slik om forskjellige hendelser i New York at hjertet dunker litt fortere eller at øynene fylles med bittesmå tårer.
Mitt andre hjem

Allikevel blir dette en bra dag. Jeg elsker å stå på kjøkkenet og lage kaker, så pappa og jeg har vært en tur på senteret for å kjøpe inn litt ingredienser til kakene jeg skulle bake og litt tilbehør til maten i kveld. Vi har nemlig invitert masse slekt og venner til grillparty i hagen i kveld, så det kommer vel rundt 30 stk for å kose seg med grillmat, drikke og morsomme leker. Jeg elsker slike sammenkomster, og koser meg når andre folk har det bra. Det er fint vær så da skal man aldri klage. Har akkurat laget 2 stk marengsbunner som skal bli til pavlova kaker til gjestene, også lagde jeg 2 stk ostekaker i går som har blitt klare over natten. Godt med litt søtsaker ut over kvelden! Namm.

Nå skal jeg finne ut av hva jeg skal ha på meg før jeg hopper i dusjen og gjør meg klar for kvelden. Håper alle har hatt en fin lørdag hittil og koser dere videre i kveld. Jeg skal være flink å ta bilder i kveld så oppdaterer jeg dere i morgen.

Fire ting jeg gleder meg til i sommer

• Skrevet 30.05.2014 klokka 23:45
  • Kategori: Hverdag

Det er alltid godt å ha noe å se frem til, så jeg tenkte å liste opp noen av tingene som jeg gleder meg litt ekstra til i sommer. Håper på at den blir fylt med mye morro, fint vær og herlige minner.

♥ At alle vennene mine skal komme hjem igjen til Trysil for sommerferie. Etter fire måneder skal det bli kjempegodt å se igjen alle sammen og kunne treffe når man vil. Venner betyr veldig mye for meg og elsker alltid store sammenkomster.

Ha 1 uke ferie oppe i Bodø. Helt fra da jeg var liten har vi feriert i Bodø annenhver sommer, i fjor var det egentlig på tide å ta turen opp igjen, men jeg måtte jobbe hele ferien. Derfor har jeg bestemt meg for å ha 1 uke til å nyte den nordnorske sommeren.

Jeg skal spise masse jordbær rett fra hagen og nyte godt selskap på verandaen til langt på natt. Jeg gleder meg til det blir varme kvelder som kan tilbringes ute med noe godt i glasset. Sommer i seg selv er herlig, men norsk sommer er noe for seg selv.

Forhåpentligvis reiser jeg på roadtrip med Nambika rundt om i Norges land. Vi håper at vi får til dette før vi flytter til Oslo, og da får vi sett igjen mange trøndertunere på turen.

Norsk på norsk

• Skrevet 30.05.2014 klokka 00:31
  • Kategori: Hverdag

Så da sitter jeg her da, klokka er over midnatt og jeg er ikke særlig trøtt. I New York er jo klokken bare halv syv på ettermiddagen nå og det sitter fortsatt i hodet for å si det sånn, vanskelig å omstille seg til norsk tid på et døgn.

Utrolig nok sov jeg veldig godt i natt, var så trøtt da jeg la meg at jeg sovnet med iPhonen i hånden med en halvskrevet melding til jentene som er igjen i New York. Våknet klokken 12 og sto opp til en solfylt og herlig varm dag. Bestemte meg for å spise frokosten ute på verandaen sammen med mamma og pappa, og herregud så godt det var med god norsk frokost som innehold grove brødskiver, pålegg og norsk mel. Namm!  Niklas, Linn Anette og Marcus kom på besøk etter hvert, veldig koselig å se de igjen etter fire måneder, så dagen har gått med til trampoline hopping, kubbspill, is spising og grilling til middag. Akkurat slik an fridag med familien skal være på slike norske sommerdager

Tenkte jeg skulle begynne å pakke ut av koffertene i morgen og bare se gjennom klesskapet mitt. Det er mest sannsynelig noe som kan gis bort til noen som trenger det mer enn meg, kanskje jeg fyller opp en fretex pose? Vi får se, hater å "kaste" klær, for det kan jo skje at "kanskje jeg en dag kommer til å bruke det igjen", men det skjer jo aldri.. Ellers er det veldig rart å være hjemme ijgen, hva skal man gjøre og hva skal man finne på? Ingen frozen yoghurt å kjøpe på 16 handles, kan ikke kjedespise ved å bestille mat på døren fra grubhub, og man kan definitivt ikke bare ta turen ut i gaten for å se noe nytt og interessant hver dag. For jeg er hjemme, stedet jeg vokste opp, stedet som er kjempefint, men som jeg kjenner hver eneste krik og krok av. Stedet som, for det meste, aldri overrasker.

Men dette skal bli en fin sommer, jeg skal prøve å fortsette å blogge om interessante ting, selv om det ofte kommer til å gå i det samme. Jeg finner tilbake til norske vaner og ser hvordan det går. Snart kommer jentene hjem igjen til Trysil også, så da kan man sosialisere seg litt mer. Gleder meg veldig til å se igjen alle sammen som jeg ikke har sett på 4 måneder.

Innholdsrike siste dager i New York

• Skrevet 28.05.2014 klokka 19:58
  • Kategori: New York

Skrev dette innlegget i går, men hadde ikke internett på flyplassen så poster dette nå når jeg har kommet hjem.

Da var dagen kommet. Nå sitter jeg på flyplassen og er klar for avreise hjem igjen til Norge. Å si at jeg er klar er vel alt annet enn riktig, men alt er relativt. De siste 24 timer har gått med til mye gråting og mange fine latterkramper, det har vært mimring og tilbakeblikk på de fire siste månedene som har sust forbi.

Den 24. mai flyttet Helene og jeg ut av leiligheten og flyttet inn til Ingrid, Maja, Mathilde og Amanda (+Divya) i Silver Towers, der sov jeg godt på gulvet, kun for å få være ett par dager til i verdens beste by sammen med verdens beste mennesker. Jeg har blitt kjent med så utrolig mange fine folk som jeg setter uendelig stor pris på. De har vært der for å gjøre oppholdet komplett og dere vet hvem dere er

25. mai reiste vi på EDC festivalen ute på New Jersey, det var en helt fantastisk opplevelse og en verdig avslutning med hele crewet samlet, det var fantastisk å høre på Rudimental, Calvin Harris og Martin Garrix ++. Det var sol, sommer og herlig festivalstemning! Det var en drøm som vi fikk oppleve sammen, som vi hadde ventet på i en lang stund.

Dagen etter reiste Divya hjem, og vi innså alle hvordan disse farvellene kom til å påvirke oss for hver dag som gikk nå, det var kjipt og trist og rett og slett ikke noe gøy. Jeg gleder meg allerede til å se igjen jentene, samlet i Oslo med Cranberryjuice og vodka i glasset.

På kvelden var det klart for min siste kveld ute på byen (på veldig lenge) med jentene. Vi reiste på PHD og Avenue, akkurat det samme som den første kvelden vi dro ut, akkurat det samme bordet på Avenue som vi hadde, der vi alle møttes for første gang uten og egentlig vite hva det skulle føre til. Jeg gråt flere ganger på phd og sammenhengende de siste 2 timene på Avenue. Hvem vil vel reise hjem fra verdens beste folk? Noen av de skal jeg ikke se igjen før jeg kommer tilbake igjen, mens andre ser jeg igjen i sommer. Da Avenue stengte dro vi på Artichoke for å spise pizza til nattmat (som har blitt en tradisjon her) før vi spontant bestemte oss for å gå opp hudson river. Vi startet på 16th st. Og gikk hele veien opp til 42nd st. På denne turen var det mange tårer, jeg kastet skoene mine i hudson river, og innså rett og slett at jeg kun hadde igjen noen timer i New York.

Vi våknet klokken 12, fikset oss og spiste en sein frokost. Jeg sa hadet til de som betyr litt mer enn andre og dro hjem til jentene for å pakke ferdig. Klokken 18:00 tok vi heisen ned og fant en gul taxi. Tok et siste farvel og gråt noen bittersøte tårer fordi jeg virkelig ikke ville reise, men samtidig gledet meg til å komme hjem.

Så nå sitter jeg her, på flyplassen, klar for å reise hjem. Har akkurat spist en pizzaslice langt fra så god som den på artichoke, jeg har ladet opp telefonen slik at jeg skal høre på alle sangene som minner meg om New York i åtte timer. Denne flyturen blir kjip, men jeg vet at i enden så venter noe godt!

Tusen takk til verdens mest fantastiske gjeng som jeg har bitt så glad i, tusen takk for alle stundene vi har delt og alt vi har opplevd sammen, tusen takk for at dere er dere og tusen takk for at jeg har fått bli kjent med dere! Dere er fantastiske

#Clique #Homies #Crew #Thegang

En siste tur på skolen

• Skrevet 24.05.2014 klokka 03:19

21:19

Våknet opp relativt tidlig i dag. Helene og jeg måtte nemlig til skolen for å sjekke om billettene mine til EDC hadde kommet og tømme skapene for bøker. Rart å skulle gå ruta vi alltid gikk til skolen en siste gang. Så jeg tok litt bilder av de fine gatene <3  Da vi kom dit var det ingen EDC billetter så jeg får se hvordan det går med det til søndag. Ordner seg gjør det sikkert. Da vi gikk hjem igjen kjøpte jeg meg en til koffert fordi jeg virkelig trengte det og så kom vi forbi et sånt marked, det var ganske lite, men koselig. Vi kjøpte med oss kyllingspyd, maiskolbe og fried oreos. Digg lunsj skal jeg si dere. Men fy søren så utrolig turist jeg så ut da vi gikk der, med en koffert i hånda og kameraet rundt halsen. Godt Helene så litt mer rutinert ut da. Haha!

Da vi kom hjem spiste vi, satte på triste sanger og begynte pakkingen. Virkelig ikke noe å smile av, men vi gjorde det koselig på vår måte. Så nå er det meste pakkert ned i koffertene, tror det alikevel blir overvekt og litt til for de er ikke akkurat lette. Nå skal vi fikse oss for kvelden og reise ut med jentene fra Silver Towers, i morgen blir vi alle sammen roomies for da flytter nemlig Helene og jeg inn hos dem di siste dagene.

Så var det bare 2 igjen

• Skrevet 23.05.2014 klokka 00:28

18:28

Nå sitter Helene og jeg i leiligheten, det er stille og veldig rart - Kristine og Liv Oda har nemlig reist hjem. De to fine jentene som jeg har delt leilighet med de siste fire månedene har reist fra oss. Det var veldig rart å si hadet til hverandre i stad for de gleder seg jo selvfølgelig til å komme hjem til alle vennene sine, men så er det jo også veldig trist. Innser bare at det nærmer seg min avreise dag også nå.

Kristine, meg, Liv Oda og Helene

Vi bar ned hauger av kofferter til bilen de hadde bestilt og sto utenfor en siste gang før de måtte sette seg i bilen og vinke farvel. Tenk at man har delt hverdagen med så fine folk og nå er det over. Det har vært fire fine måneder og disse jentene har vært med på å gjøre mitt opphold her så bra! Så glad i dere jenter.

Nå er det bare å begynne pakkingen for min del også, må kjøpe meg en koffert til før jeg skal hjem for det trengs virkelig. Rydde ut av leiligheten og si hadet til Elizabeth Street. Men ikke helt enda, det er fortsatt noen dager igjen, heldigvis

En sykkeltur rundt i byen

• Skrevet 22.05.2014 klokka 01:36

19:36

I går gikk Helene og jeg ned til skolen i håp om at EDC billettene mine hadde kommet i posten, men det hadde de ikke, så jeg håper de kommer før helgen. For på søndag skal nemlig Mathilde, Divya, Ingrid, Maja, Helene og jeg på EDC som er en festival i New Jersey. Gleder meg masse!  Så vi gikk hjem igjen, hentet tingene våre og dro opp på Astor Place fordi jeg skulle fikse neglene mine. Satt der nesten i 2 timer, så det var godt når jeg var ferdig og kunne gå å spise. Ble i alle fall veldig fornøyd med neglene, det er gøy med noe nytt.

Søt gatekunst i Little Italy

Etter at vi hadde spist fant Helene og jeg en plass hvor vi kunne leie citibikes, de er overalt her i byen og det er veldig greit å kunne benytte seg av. Vi skulle nemlig sykle opp til Silvertowers som ligger på 42nd street så det var en lang sykkeltur. Litt skummelt i starten med tanke på all trafikken og tutingen og gale sjåfører, men nesten alle gatene er enveiskjørte så det gikk bare bedre og bedre etterhvert. Vi stoppet ved Carrie´s steps fra Sex and The City og koste oss med å sykle rundt i Greenwich Village og alle de fine nabolagene! En dag skal jeg bo der

Fine Helene

Det er veldig koseligå være litt turist i egen by nå før jeg skal reise hjem, mye vi skal gjøre og se før avreise så dagene går i ett. I kveld blir det "innekveld", Kristine og Liv ODa reiser nemlig hjem til  Norge i morgen så vi skal alle sammen se på kino klokken 11 i kveld og kose oss i leiligheten den siste kvelden sammen her i Elizabeth st.

Jeg trodde aldri at det skulle bli så vanskelig

• Skrevet 21.05.2014 klokka 22:59

16:59

Da har den siste uken (på en lang stund) i New York kommet og jeg kan si med hånden på hjerte at jeg allerede gruer meg til den siste dagen her, dagen jeg skal si hade til alle sammen, dagen jeg skal gå i gatene her for siste gang på veldig veldig lenge. Jeg gleder meg selvfølgelig til å komme hjem og se igjen alle sammen, men det er utrolig trist å skulle tenke på at jeg ikke vet når jeg kommer tilbake hit. Tilbake til mitt andre hjem. Tilbake til verdens beste by!

I dag er den siste onsdagen, i morgen er den siste torsdagen og sånn går det, alt jeg gjør disse dagene kan være at jeg gjør for siste gang, ser for siste gang eller opplever for siste gang på veldig veldig lenge. Jentene og jeg reiser ut nesten hver kveld nå, og hver kveld innser vi en etter en at vi snart skal hjem. Vi står med tårer i øynene, skåler for fine minner og priser oss lykkelige over at vi har blitt kjent med hverandre og hatt de beste fire måneder sammen. Det føles ut som om det var i går at vi kom hit, men alikevel føles ut som om vi har kjent hverandre hele livet. Denne gjengen, denne byen og disse månedene er ting jeg aldri vil glemme!

Jeg tenkte alltid at jeg kom til å like meg i denne byen, fire måneder i New York skulle bli bra, det skulle bli gøy også skulle jeg komme hjem. Lett som bare det. Men i løpet av disse fire månedene har jeg falt pladask, jeg har blitt forelsket i den fineste byen i hele verden. Det er har vært latter, tårer, glede og spenning. Det har vært fire fanstiske måneder og det er akkurat det som kommer til å gjøre det så vanskelig å reise hjem neste tirsdag. New York er blitt mitt andre hjem, og jeg er heldig som har fått lov til å være her disse fire månedene. Heldige meg

En liten oppsummering

• Skrevet 19.05.2014 klokka 18:57

12:57

Da var eksamenstiden endelig over og vel så det. På fredag hadde vi vår siste eksamen og jeg kan nesten ikke beskrive hvor utrolig digg det var å levere inn de siste sidene med svar. HIMMELEN! På kvelden samlet alle sammen seg for en bedre middag med hele skolen på Harvard club! Det var kjempekoselig, god mat og bare fint å se alle sammen samlet. Noen var det siste gangen man kom til å se før hjemreise så jeg benyttet sjansen til å si hadet til alle de fine jeg har blitt kjent med. Etter middagen reise vi videre ut på byen for å feire at vi var ferdig! (:

På grunn av at kameraet mitt ligger hos noen venninner på Silver Towers siden fredagen så har jeg ikke så mange bilder å legge ut, men legger ut de som er tatt med mobilen.

Graduation Party på Harvard Club

Så våknet vi opp på 17. mai morgningen, litt slitne, men klare for å gjøre en innsats. Helene, Liv Oda og jeg skulle nemlig stå i bod og selge vafler, boller og brus til alle nordmennen som kom for å feire ved sjømannskirka. Det var utrolig koselig å se så mange festkledde folk i bunad og kjoler. Delillos spilte konsert og det var fint vær. Da vi var ferdig i 3 tiden reiste Helene og jeg hjem for å skifte litt før vi skulle videre til enn venn her i New York som hadde brunsj oppe på rooftopen sin. Herlig utsikt, mange mennesker vi ikke kjente, men veldig hyggelig alikevel. Så gikk turen videre til PHD rooftop, og ente kvelden på Marquee. Det ble en realtivt tidlig kveld ettersom vi var så slitne etter dagens arbeid og stress. Rart å feire 17. mai i utlande uten bunaden på og barnetog, men vi gjorde det beste ut av det på New York måten og koste oss.

Gjengen

I går sov vi til vi våknet, deilig å endelig slippe å ha noe man må rekke eller opp til. Nå de siste dagene skal jeg bare nyte livet her i New York, gjøre mest mulig på kortest mulig tid. Som mamma alltid sier; sove kan man gjøre når man blir gammel. Hehe. Vi reiste i alle fall ut i går også på PHD hvor man kan se utsikten over manhatten, det er mitt yndlings utested her i New York fordi det er helt fantastisk fint der oppe! Ved midnatt møtte jeg Marie og Ingrid på en type bowlingclub hvor vi var med noen promotører. Mat og drikke og herlig selskap, dette skal jeg nyte helt til ferden går hjem igjen.

Utsikten fra PHD

All I do is win

• Skrevet 09.05.2014 klokka 22:16

16:16

Hadde eksamen i Fashion Management i dag så nå er 2 av 5 eksamener gjennomført, så håper at de tre neste er like greie. Vet ikke helt hvordan det gikk i dag, men jeg skrev så mange sider som var forventet og svarte på alle oppgavene så da tror jeg at det skal holde for å stå i allefall.

Denne helgen står det øving til Marketing eksamen på timeplanen og bursdagsfeiring av Divya i morgen kveld. Viktig å ha noen sosiale kvelder sammen, også i denne hektiske perioden, for det er ikke lenge til vi skal hjem så dagene må nytes selv om det er eksamenstid. Det betyr bare at jeg må være veldig effektiv og flink de timene jeg er våken, og det skal jeg klare.

Sååå glad for at jeg er ferdig med enda en eksamen.

Håper alle har noen fine planer for helgen, enten det er med venner, kjæreste eller familien. Kos dere masse og nyt at sommeren er rett rundt hjørnet! Snart venter late dager i solen, med jordbær og deilig sommermat.  Jeg gleder meg i alle fall til å komme hjem til grillsesongen og kunne sitte ute på verandaen til langt på natt. Deilig norsk sommer!

Et avbrekk fra all lesingen

• Skrevet 08.05.2014 klokka 01:51

19:51

I denne eksamens perioden er det ikke like lett å få tid til å blogge, og i hvertfall ikke om noe som er veldig interessant eller nytt. For dagen går for det meste i det samme nå, men jeg kan jo ikke sitte inne i leiligheten å lese 24/7 heller. Vi får se hva det blir til og hvor mange oppdateringer det blir, det skal i alle fall ikke bli helt stille fra meg.

I går hadde jeg muntlig eksamen i Business English og fikk A, jeg må skryte mens jeg kan for tror ikke at de skriftelige kommer til å gå like bra. Så lenge jeg står skal jeg være fornøyd! Etter at jeg var ferdig med fremføringen dro jeg hjem og spiste lunsj før jeg tok turen opp i Central Park for meg selv bare for å gå rundt og se på folk, og klarne hode før den tunge perioden med lesing inne i leiligheten skulle komme. Var ute helt til klokken var 7 før jeg vendte snuten hjem. Spiste middag og så på filmen "The Awkward Moment" med Zac Efron i en av hovedrollene. Filmen er nemlig spilt inn i nabolaget vårt så vi kunne kjenne igjen mange av stedene som vi så på filmen.

Nå sitter jeg og helene i hver vår seng, leser, pugger og stresser. Eksamen er verken bra for hode eller sjelen for jeg blir så stressa, så nå har vi akkurat bestilt oss Fried Oreos på døra som en liten belønning for den gode innatsen vi har lagt ned i dag!

FLINKE VI

Mondays in the city

• Skrevet 05.05.2014 klokka 21:16

15:16

Hei og hopp! For en deilig mandag det er, sola skinner og folk rusler rundt i gatene med et smil om munnen. Bestemte meg for å spise den seine frokosten min ute på branntrappa i dag og her skal jeg sitte og lese til eksamen helt til sola går ned i kveld. Håper alle har hatt en strålende helg og nyter den første dagen i uken like mye som meg.

Piker, vin og sang

• Skrevet 04.05.2014 klokka 20:17

14:17

På fredag var det noen av jentene på skolen som arrangerte college party på takterassen deres, med musikk, røde kopper og beerpong festet vi frem til midnatt før vi tok turen videre til Avanue for å avslutte kvelden. Jeg hadde hatt på meg Yankees hettegenser, caps og converse på college festen og hadde ikke med meg noe annet som jeg kunne skifte til. Så det endte med en grå enkel t-skjorte, bukse og converse på utestedet, det er ikke så forferdelig det, men fy søren så uvandt det var etter å ha gått i kun høye hæler de siste 3 månedene. Trodde nesten ikke vi skulle komme inn først, men vakta var snill og kompis som alltid så da gikk det fint.

I går bestemte vi oss for å møtes i Central Park for å slappe av i sola og kose oss med deilig frukt og godt selskap. Var veldig deilig den første timen når sola virkelig varmet, men så kom det en bunsj med mørke skyer som gjorde at det ble endel kaldere med en gang. Helene og jeg eier ikke kropsvarme så vi satt jo der med ståpels og fryste, mens noen av de andre jentene nesten ikke merket forskjell. Det er noen som har det! Så etter å ha ligget sammenrullet som en burito i pledd i noen minutter fant isfolket ut at vi skulle vende snuten hjem igjen. Håper at solen titter frem litt lengre neste gang vi tar turen opp i drømmeparken.

Mathilde, Ingrid, Maja, Helene, Liv Oda, Kristine og Andrea

Da Helene og jeg kom hjem løp vi rundt i leiligheten som to superhelter uten kapper for å rekke å fikse oss til brunsj / middag med noen andre jenter og promotører. Hvem sier vel ikke nei takk til gratis mat? Der vi spiste var forskjellige folk invitert inn til å se på et hesteløp, så mange gikk rundt i store hatter, og hadde veddet på sin favoritt. Jeg holdt mannen med den gule drakta med lilla hjerte på som favoritt, og han ledet lenge skal jeg si dere. Skulle aldri tro at hesteløp skulle være så interssant. Han havnet dessverre på 7. plass, mens jeg mest sannsynelig havnet på snaphistorien til de fleste rundt bordet. Tror vi må ha sett super engasjert ut, og det var jo så morsomt!

Etterpå dro vi videre til PHD dream hotel hvor vi møtte Maja og Ingrid og avsluttet kvelden på 1oak. Hele kvelden var en sukksess og en god avslutning på uka, for nå står det 2 uker på planen med lite sosialisering og mye lesing til eksamen i stedet. Ønsk meg lykke til for det trenger jeg virkelig!

Blomster, sol og varme dager

• Skrevet 02.05.2014 klokka 00:58

18:58

Plutselig var det mai og kun noen uker igjen til jeg skal vende snuten hjem igjen! Veldig skummelt og tenke på hvor fort tiden har gått siden jeg innså at jeg hadde bodd her i 1 måned, til nå hvor jeg kun har 1 måned igjen. Jeg gleder meg til å se igjen alle sammen hjemme, men jeg gruer meg mest til å si hadet til denne byen og de fantastiske menneskene jeg har blitt kjent med her. La de neste 4 ukene gå kjempesakte slik at jeg rekker å gjøre alt jeg ønsker.

Ikke bare skal jeg gjøre alt jeg har lyst til, som å henge med venner i Central Park eller shoppe til det ikke er igjen en dollar i lommerboka. For jeg går tross alt på skole her og hver vår betyr eksamenstid... Intet unntak selv om man lever et fantastisk liv i New York. Vi hadde faktisk den siste ordentlige skoledagen i dag, så på de 2 neste ukene skal jeg ha 5 eksamener og etter det er det over. Krysser fingrene for at jeg plutselig har fått klisterhjerne for jeg vil ikke må sitte inne å lese dag ut og dag inn når hele verden passerer rett utenfor døra.

Jeg skal tilbringe nesten hele mai i New York og jeg håper den bringer med seg mange fantastiske dager som jeg kan huske til jeg blir minst 90. Skulle ønske at dette eventyret aldri tok slutt!

Vanja Enger

Jeg heter Vanja Enger, er 22 år og kommer fra Trysil. Bor for tiden i Oslo og blogger om hverdagen min, med et hint av mote og interiør. Instagram - vanjaenger